Dersin Adı | Endüstriyel Tasarımda Eskiz ve Tarama Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 101 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | 1 Endüstriyel tasarımcının kullandığı serbest el eskiz ve tarama teknikleri ve malzemeleri uygulamalı olarak tanıtmak ve kullanmak. 2 Farklı ürün, malzeme, doku, ölçek, ve kompozisyonlar için hızlı eskizleme ve tarama yapacak seviyede uygulama gerçekleştirmek |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Endüstriyel tasarımın grafik sunuma dayalı teknikler çerçevesinde biçim, malzeme ve içeriğe göre serbest el ve tarama malzeme ve uygulamalarını kullanarak 3boyutlu tasarimlari hızlı ve etkili bir biçimde 2boyutlu sunabilmek |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı: Dersin içerik, işleyiş ve malzemelerinin tanıtılması | Yok |
2 | Serbest el çizimde temel uygulamalar: Çizgi ve Eğriler, El-göz koordinasyonu, Tarama teknikleri | Ders malzemelerin tamamlanması |
3 | Temel geometrik şekiller. Katı cisimlerin sunumu: Aksonometrik – İzometrik – Oblik | Ödev 1 |
4 | Perspektif: 1 ve 2 nokta perspektif. Gölge ve uygulama teknikleri. | Ödev 2 |
5 | Perspektif: 1 ve 2 nokta perspektif. Gölge ve uygulama teknikleri. | Ödev 3 |
6 | Perspektif: 3 nokta perspektif. Gölge ve uygulama teknikleri. | Ödev 4 |
7 | Perspektif: Elips, Silindir, Koni. Gölge ve uygulama teknikleri | Ödev 5 |
8 | Biçim Birleşimleri: Silindir birleşimleri, Kıvrımlı Tüpler | Ödev 6 |
9 | Tek yönlü yuvarlatma. Introduction to Markers | Ödev 7 |
10 | ARA SINAV 1 | Ödev 8 |
11 | Çok yönlü yuvarlatma | Yok |
12 | Düzlemler, Kesitler ve Yüzey dönüşümleri | Ödev 9 |
13 | Tarama teknikleri: Renk ve Malzemeler I | Ödev 10 |
14 | Tarama teknikleri: Renk ve Malzemeler II | Ödev Bonus |
15 | ARA SINAV 2 | Yok |
16 | Genel Değerlendirme | Yok |
Ders Kitabı | Perkins, Shel (2006). Talent Is Not Enough. Business Secrets for Designers, Peachpit Press / Dersi veren öğretim elemanının ders web dosyası üzerinden paylaştırdığı derleme, makale ve sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Books & Journals Eisse, Koos with Roselien Steur (Authors). Sketching: Drawing Techniques for Product Designers, BIS Publishers, 2009 Ungar, Joseph. Rendering in Mixed Media, WatsonGuptill Pubns, 1985 Websites http://www.idsketching.com/ http://www.risdid.org/ http://www.designsketching.com/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 10 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 45 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 23 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 6 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| ||||||
4 |
| ||||||
5 |
| ||||||
6 |
| ||||||
7 |
| ||||||
8 |
| ||||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| ||||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest